Vegansk fudge i gruppen Recept / Sötsaker hos Green Warrior (recept_2018_09_30)

Vegansk fudge

Dessa jordnötsmörbaserade godsaker smälter i munnen och är snabba att fixa när suget kickar in. Få ingredienser och lönnsirap som står för det söta.
Tillagningstid: 40 min  /  Ca. 12 st  /  Av: Daniel Askås

Ingredienser

2 dl jordnötsmör
0.5 dl kokosolja
0.5 dl lönnsirap
1 tsk vaniljpulver
1 krm salt
Ev. 1 tsk vatten

Gör så här

Häll alla ingredienser i en bunke och rör om ordentligt tills en slät smet har bildats.

I fall du tycker det behövs, tillsätt lite vatten, beroende på hur konsistensen blir, det ska inte vara för rinnigt.

Häll smeten i t.ex. en liten form försedd med bakplåtspapper.

Låt stå i frys i 40 minuter.

Ta fram vid servering och skär med kniv lagom stora bitar: Receptet ger ca. 12 normalstora bitar.

Pssst!

  • Dela

Upptäck fler spännande recept

Bananbollar
Sugen på nått lättlagat till frukost, mellanmål eller tv-snack? Då kan dessa bananbollar vara nått för dig!
Banankaka med avokado
Blev sugen på en sockerkaka och insåg att det var ett tag sedan jag åt en, innan jag blev vegan. Utmaningen var att baka en utan socker eller margarin. Lösningen blev en kaka med banan, avokado och lönnsirap.
Bars med gojibär & citron
Bars är ett snabbt och smidigt mellanmål att ha tillhands hemma i kylen eller på jobbet. Perfekt som ett snack mellan måltider, innan träning eller som något gott till kaffet eller en kopp te. En liten touch av citron bryter av mot det söta.
Chiapudding med bär & frukt
Denna chiapudding är superenkel och passar perfekt som frukost, mellanmål eller efterrätt. Krämigheten från kokosmjölken bryts av med syrligheten från bären och frukten och chiafröna är fullproppade med nyttigt omega 3.
Antal: