Rawbollar med broccoli och morot i gruppen Recept / Snabblagat hos Green Warrior (recept_2018_09_18_17)

Rawbollar med broccoli och morot

Detta recept bjuder på en snabblagad och smakrik grönsaksboll toppad med lite nötter och frön. Ät tillsammans med färska grönsaker så har du en mättande och nyttig måltid.
Tillagningstid: 10 min  /  1 portion  /  Av: Daniel Askås

Ingredienser

En mellanstor morot
5-6 broccolibuketter
2 vitlöksklyftor
1 dl cashewnötter
1 dl solrosfrön
Salt
Svartpeppar
Chillikrydda

Gör så här

Skölj, skala och grovhacka en mellanstor morot. Ta fram ett knippe broccoli, skölj och skär av 5-6 buketter.

Bryt loss 2 mindre vitlöksklyftor.

Ta fram din matberedare och lägg i grönsakerna samt ca. 1 dl cashewnötter och 1 dl solrosfrön.

Krydda med några skak av salt, svartpeppar och lite chillikrydda. Häll även över lite sojasås.

Kör matberedaren tills allting har mixats till en fin deg som du sen kan forma bollar av.

Rulla bollar i en storlek du föredrar och servera tillsammans med färska grönsaker du gillar.

Pssst!

  • Dela

Upptäck fler spännande recept

Burritobowl
Burritowolen är den perfekta måltiden när du är sugen på något riktigt gott men inte vill spendera mycket tid i köket. Om du har överblivet ris i kylen går det på ett par minuter att slänga ihop. Det bästa med en buritobowl är att du...
Chialatte med vanilj
Hösten är här! Och då kan man behöva något värmande att mysa till det med. Denna chailatte med vanilj är perfekt om du vill ha något snabbt men som ändå sätter guldkant på vardagen.
Chiapudding med bär & frukt
Denna chiapudding är superenkel och passar perfekt som frukost, mellanmål eller efterrätt. Krämigheten från kokosmjölken bryts av med syrligheten från bären och frukten och chiafröna är fullproppade med nyttigt omega 3.
Chili- & paprikarostade kikärtor med quinoa och avokadosallad
Denna härliga rätt blir en snabb och mättande lunch eller middag! På bara 30 minuter har du en måltid som är både kryddig, krämig och proteinrik.
Antal: