Green Warrior juice i gruppen Recept / Snabblagat hos Green Warrior (recept_2018_09_18_52)

Green Warrior juice

Boosta din kost med en grön juice fylld av vitaminer och mineraler! Ett fantastiskt sätt att få i sig mer grönt på ett enkelt och gott sätt. Använd vad du har hemma eller följ vårt recept.
Tillagningstid: 15 min  /  2 portioner  /  Av: Sanna Karlin

Ingredienser

3 Granny Smith-äpplen
En halv citron
En halv gurka
3 stjälkar selleri
3 morötter
Stammen av en broccoli
4 stora nävar grönkål
1 huvud romansallad

Gör så här

Dela frukterna och grönsakerna i mintre bitar så att de får plats i din juicemaskin. Du behöver inte skala något, utan bara dela dem.

Börja att juicea äpplena. De innehåller mest vätska och kan täppa igen maskinen om du använder en långsamtgående juicemaskin. Juicea sedan resten av ingredienserna i följande ordning: citron, morot, selleri, grönkål, romansallad och broccoli.

Om du inte kommer dricka all juice direkt, häll den i en lufttät glasflaska så kan du förvara den i kylen i upp till 48 timmar utan att den börjar oxidera. Näringsvärdet är dock högst direkt efter du pressat juicen, så drick den gärna direkt.

Pssst!

  • Dela

Upptäck fler spännande recept

Burritobowl
Burritowolen är den perfekta måltiden när du är sugen på något riktigt gott men inte vill spendera mycket tid i köket. Om du har överblivet ris i kylen går det på ett par minuter att slänga ihop. Det bästa med en buritobowl är att du...
Chialatte med vanilj
Hösten är här! Och då kan man behöva något värmande att mysa till det med. Denna chailatte med vanilj är perfekt om du vill ha något snabbt men som ändå sätter guldkant på vardagen.
Chiapudding med bär & frukt
Denna chiapudding är superenkel och passar perfekt som frukost, mellanmål eller efterrätt. Krämigheten från kokosmjölken bryts av med syrligheten från bären och frukten och chiafröna är fullproppade med nyttigt omega 3.
Chili- & paprikarostade kikärtor med quinoa och avokadosallad
Denna härliga rätt blir en snabb och mättande lunch eller middag! På bara 30 minuter har du en måltid som är både kryddig, krämig och proteinrik.
Antal: