Chiapudding med bär & frukt i gruppen Recept / Snabblagat hos Green Warrior (recept_2018_09_18_22)

Chiapudding med bär & frukt

Denna chiapudding är superenkel och passar perfekt som frukost, mellanmål eller efterrätt. Krämigheten från kokosmjölken bryts av med syrligheten från bären och frukten och chiafröna är fullproppade med nyttigt omega 3.
Tillagningstid: 15 min  /  3 portioner  /  Av: Sanna Karlin

Ingredienser

Pudding:
1 burk (400 ml kokosmjölk)
2 dl vatten
En nypa vaniljpulver
1-2 msk lönnsirap
6-7 msk chiafrön

Toppings:
Bär, frukt och nötter (vi gillar hallon, passionsfrukt och mandelspån)

Gör så här

Vispa ihop kokosmjölk, vatten, vaniljpulver och lönnsirap till en jämn smet.

Tillsätt chiafröna och rör runt. Låt stå i fem minuter så att blandningen börjar tjockna.

Rör om en gång till och portionera sedan ut puddingen i 3 glasburkar. Sätt på lock och låt stå kallt till servering, minst 15 minuter.

Vid servering, toppa med frukt, bär och nötter, tex mango, passionsfrukt, hallon och jordgubbar.

Pssst!

  • Dela

Upptäck fler spännande recept

Burritobowl
Burritowolen är den perfekta måltiden när du är sugen på något riktigt gott men inte vill spendera mycket tid i köket. Om du har överblivet ris i kylen går det på ett par minuter att slänga ihop. Det bästa med en buritobowl är att du...
Chialatte med vanilj
Hösten är här! Och då kan man behöva något värmande att mysa till det med. Denna chailatte med vanilj är perfekt om du vill ha något snabbt men som ändå sätter guldkant på vardagen.
Chiapudding med bär & frukt
Denna chiapudding är superenkel och passar perfekt som frukost, mellanmål eller efterrätt. Krämigheten från kokosmjölken bryts av med syrligheten från bären och frukten och chiafröna är fullproppade med nyttigt omega 3.
Chili- & paprikarostade kikärtor med quinoa och avokadosallad
Denna härliga rätt blir en snabb och mättande lunch eller middag! På bara 30 minuter har du en måltid som är både kryddig, krämig och proteinrik.
Antal: